- Kişisel Verilerin Korunması Hakkında Aydınlatma Metni
- Hesap Açılış Başvurusu Kapsamında Kişisel Verilerin İşlenmesi Aydınlatma Metni
- Risk Grubuna Konu Kişilerin Kişisel Verilerinin İşlenmesi Aydınlatma Metni
- Genel Müdürlük ve Şube Ziyaretçilerimizin Kişisel Verilerinin İşlenmesi
- Vefat İşlemleri ile İlişkili Varis Aydınlatma Metni
- Sigorta Kapsamında Kişisel Verilerinin İşlenmesi Aydınlatma Metni
- Çalışan Adaylarına Ait Kişisel Verilerin İşlenmesi Hakkında Aydınlatma Metni
- İnternet Sitesi Çerez Aydınlatma Metni
- Faktoring Süreçleri Kapsamında Kişisel Verilerin İşlenmesine İlişkin Aydınlatma Metni
KİŞİSEL VERİLERİN İŞLENMESİ HAKKINDA AYDINLATMA METNİ
İşbu Kişisel Verilerin İşlenmesi Hakkında Aydınlatma Metni (“Aydınlatma Metni”) 6698 sayılı Kşisel Verilerin Korunması Kanunu (Kanun veya KVKK) kapsamında Burgan Bank A.Ş. tarafından kişisel verilerin toplanma yöntemi, kişisel veri toplamanın hukuki sebebi ve işleme amaçları, kişisel verilerin aktarıldığı kişi/kurumlar ve aktarım amaçları, Kanun’da yer verilen kişisel verilere ilişkin verisi işlenen gerçek kişilerin haklarına yönelik olarak bilgilendirme yapmak amacıyla hazırlanmıştır.
- Mevcut ve potansiyel tüm müşterilerimiz (“Müşterilerimiz”),
- Müşterimiz olmayan kişiler: Müşterimiz olmayan kişiler, Bankamız nezdinde hesaba bağlı olan veya olmayan herhangi bir işlem yapan herhangi bir gerçek kişiyi, Bankamız lehine tesis edilmiş veya edilecek herhangi bir teminat işlemine taraf olmuş veya olacak herhangi bir gerçek kişi (kefil, garantör, rehin/temlik borçlusu, mevzuat uyarınca rıza aranan hallerde eş), Bankamız web sitesini, genel müdürlük veya şubesini ziyaret eden herhangi bir gerçek kişiyi, müşterimiz olan herhangi bir şirketin pay sahibi, nihai gerçek faydalanıcısı, yönetim kurulu üyesi veya temsilcisi/vekili olan herhangi bir gerçek kişiyi, Bankamızla veya müşterilerimizle diğer işlemlere girişen herhangi bir gerçek kişiyi ifade eder.
Veri Sorumlusu
Burgan Bank Anonim Şirketi (Banka)
Kişisel Veri Toplamanın Yöntemi
Kişisel verileriniz aşağıdaki otomatik olan veya olmayan yöntemlerle elde edilebilir.
(i) Bankanın hukuki yükümlülüğünü yerine getirebilmesi için zorunlu olması ve kanunlarda açıkça öngörülmesi hukuki sebeplerine dayalı olarak;
- Müşterinin tanınması, kimlik tespit ve teyit işlemlerinin yapılabilmesi,
- Risk izleme ve yasal otoritelere raporlama yapılması,
- 5411 sayılı Bankacılık Kanunu başta olmak üzere, bankacılık faaliyetleri ve bankanın faaliyet izni bulunan iş ve işlemler kapsamında tabi olunan tüm mevzuatlar gereği yükümlülüklerin yerine getirilmesi,
- Sahteciliğin/dolandırıcılığın önlenmesi,
- Banka içi operasyon, denetim ve risk yönetimi faaliyetlerinin yürütülmesi,
- Verilerin doğruluğu ve güncelliğinin sağlanması amaçlarıyla.
(ii) Bir sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan doğruya ilgili olması kaydıyla, sözleşmenin taraflarına ait kişisel verilerin işlenmesinin gerekli olması hukuki sebebine dayalı olarak;
- Müşteri kabulü, bankacılık ürün ve hizmetlerine ilişkin başvuruların değerlendirilmesi,
- Bankacılık hizmetlerinin verilebilmesi için akdedilen ürün ve hizmetlere konu sözleşmelerin koşullarının ifası ve üstlenilen yükümlülüklerin yerine getirilmesi,
- Kredi değerlendirmesi yapılması, istihbarat ve bilgi araştırmaları yapılabilmesi,
- Kredi ve teminat süreçlerinin yürütülmesi, teminat değerlemesi yapılabilmesi,
- Bankanın acente sıfatıyla aracılık ettiği sigorta, yatırım ve finans ürünleri ve rehin ve alacaklı sıfatına sahip olduğu sigorta ürünleri ile ilgili hizmetlerin verilebilmesi ve/veya bunlara ilişkin işlemlerin yerine getirilmesi,
- Banka nezdinde hesaba bağlı olan veya olmayan herhangi bir işlem yapan gerçek kişi veya herhangi bir müşterinin temsilcisi veya vekili olmanız halinde, işlemin yerine getirilmesi,
- Satın alma, tedarik, destek hizmetleri/dış hizmet süreçlerinin planlanması ve icrası amaçlarıyla.
(iii) İlgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, Bankanın meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu olması hukuki sebebine dayalı olarak;
- Herhangi bir ticari müşteri tarafından kredi ve/veya yatırım ürünü talep edildiğinde, talebin değerlendirmeye alınması kapsamında anılan ticari müşterinin gerçek kişi olan sahibinin, ortağının ve yöneticisinin kredi geçmişi, kredibilitesi ve kredi koşullarına ilişkin diğer bilgilerin değerlendirilmesi,
- Ticari müşterimiz hesabına hareket eden gerçek kişi temsilciler/vekiller, irtibat kişileri, pay sahipleri açısından, anılan ticari müşterilerimizin taraf olduğu sözleşmelerin ifa edilmesi veya sözleşmelerin kurulması öncesinde girişimlerde bulunulması ve anılan ticari müşteri ile temas kurulması,
- Sahteciliğin/dolandırıcılığın önlenmesi,
- Varlığa dayalı menkul kıymet (VDMK) ihraç süreci kapsamında; gerekli teknik, idari, hukuki ve operasyonel çalışmaların planlanması ve icrası,
- Güvenliğin sağlanması amaçlarıyla.
(iv) Bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için veri işlemenin zorunlu olması hukuki sebebine dayalı olarak;
- Müşteri talep, itiraz ve şikayetlerinin takibi ve yönetilmesi,
- Yasal takip süreçlerinin yönetilmesi amaçlarıyla.
(v) Kanunlarda açıkça öngörülmesi ve bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için veri işlemenin zorunlu olması hukuki sebebine dayalı olarak;
- Engelli bireyler açısından mevzuatın imkan tanıdığı imtiyazların ve kolaylıkların sağlanabilmesi amaçlarıyla.
(vi) Açık rızanın varlığı halinde;
- Müşterilere özel ürün/hizmet/teklif faaliyetlerinin planlanması, anılan hizmetlere ve ürünlere yönelik tanıtım, pazarlama, promosyon, reklam ve kampanya amaçlı iletişim faaliyetlerinin gerçekleştirilmesi,
- Bankanın hizmetlerinin en iyi şekilde sunulabilmesi ve müşteri memnuniyetini artırmaya yönelik olarak kredi geçmişi, istatistiki verileri, vb. ile ilgili verilerin analizleri, skorlama, performans takibi, segmentasyon, modelleme ve profilleme yapılması,
- Müşterilere uygun ürün ve hizmetlerin belirlenmesine yönelik pazar araştırması, anket ve istatistiki çalışmalar yapılması,
- Banka’nın iştiraki olan/işbirliği içerisinde bulunduğu/aracılık ettiği kuruluşlarla birlikte sunulan ürün ve hizmetlere ilişkin tanıtım, pazarlama, reklam ve kampanya amaçlı iletişim faaliyetlerinin gerçekleştirilmesi.
İşlenen Kişisel Verilerin Kimlere ve Hangi Amaçla Aktarılabileceği
Kişisel verileriniz, bankacılık faaliyetlerini yürütmek üzere başta Bankacılık Kanunu ve tabi olduğumuz mevzuat hükümlerine ilişkin yükümlülüklerimiz gereği, Kanun’da öngörülen kişisel veri işleme şartları ve aydınlatma metnimizde yer alan işleme amaçları çerçevesinde amaçla bağlantılı, sınırlı ve ölçülü bir şekilde yurt içindeki veya yurt dışındaki 3. taraflara; kanun ve ilgili ikincil mevzuatta belirtilen gerekli yükümlülükler sağlanmak suretiyle; Kanun’un kişisel verilerin aktarılmasına ilişkin 8. maddesi ile kişisel verilerin yurt dışına aktarılmasına ilişkin 9. maddesi kapsamındaki kurallara uygun olarak aktarılabilecektir.
- Kanunen bilgi almaya yetkili kamu kurum ve kuruluşları ile yargı mercilerine, yasal raporlama yapılması, düzenleme ve denetim faaliyetlerinin yürütülmesi, şikayet ve hukuki süreçlerin işletilmesi vb. yasal yükümlülüklerin yerine getirilmesi amacıyla,
- Türkiye Bankalar Birliği Risk merkezi veya en az beş banka ya da finansal kuruluş tarafından kurulan şirketlere (Bankalararası Kart Merkezi, Kredi Kayıt Bürosu vb.) risk yönetimi, risk izleme faaliyetlerinin yürütülmesi amacıyla,
- Destek hizmeti/dış hizmet kuruluşları/danışmanlık kuruluşları ve hukuk büroları ile Bankaya destek/dış ve danışmanlık hizmeti verebilmeleri amacıyla,
- Acentesi olduğumuz kurumlar ile müşteri ile hizmet ilişkisinin kurulması, işleyişi ve sona erdirilmesi amacıyla,
- Sigorta şirketleri ile sigorta işlemlerinin yürütülmesi amacıyla,
- Kredi garanti kuruluşu teminatı olan krediler açısından kredi garanti kuruluşlarına (Kredi Garanti Fonu gibi) garantinin tazmini ve garanti kapsamındaki yükümlülüklerimizin yerine getirilmesi amacıyla,
- Bankacılık faaliyetleri ile ilgili olarak muhabir ilişkisi içinde olduğumuz bankalar ve finansal kuruluşlar ile suç gelirlerinin aklanması ve terörizmin finansmanının önlenmesi kontrollerine yönelik yapılacak incelemelerin yerine getirilmesi amacıyla, Yurt içi ve yurt dışı bankalar, finansal kuruluşlar, Ödeme Hizmeti Sağlayıcıları ve uluslararası ya da yurtiçinde kurulu ödeme sistemleri kurum ve kuruluşları ile ödeme sistemleri alanındaki ürün ve hizmetlerin sunumunun yürütülmesi ve hukuki yükümlülüklerimizin yerine getirilmesi amacıyla,
- Birlikte hizmet sunduğumuz veya iş birliği yaptığımız program ortağı şirketlere ve iş ortaklarımıza, Banka’nın ürün ve hizmetlerinin satışı, tanıtımı ve pazarlanması, ortak müşteri bağlılığı programlarının yürütülmesi vb. amaçla,
- Ödemelerine aracılık ettiğimiz kurum ve kuruluşlara gerçekleştirilecek ödemelere ilişkin ve/veya Bankamıza haricen talimat vermiş olmanız halinde, talimatınızda belirtilen gerçek veya tüzel kişiler ile, talimatınızın yerine getirilmesi amacıyla,
- Sizin adınıza hareket eden temsilcileriniz ile (vekil, vasi, veli vb.) bankacılık ürün/hizmet süreçlerinde sizin adınıza yönlendirilen taleplerin karşılanması amacıyla,
- Bankanın yurtiçinde ve/veya yurtdışında yerleşik iştirakleri ve ana hissedarı ile; Bankacılık Kanunu’nun 73/4. maddesi çerçevesinde konsolide finansal tablo hazırlama çalışmaları, risk yönetimi ve değerlendirilmesi çalışmaları ile iç denetim uygulamalarının yerine getirilmesi amacıyla,
- Diğer kredi kuruluşları ile risk yönetimi, risk izleme, kredi kullandırım (sendikasyon) ve kredi yapılandırma faaliyetlerinin yürütülmesi amacıyla,
- Varlık yönetim şirketleri, diğer bankalar ve potansiyel alıcı 3. kişiler ile Banka alacaklarının satışı amacıyla,
- Muhtemel alıcılar ile Banka paylarının satışında değerleme çalışmaları yapılabilmesi amacıyla,
- Yurt içi ve yurt dışı bağımsız denetim kuruluşları, derecelendirme kuruluşları ve konu hakkında bilgi ve uzmanlığa sahip kuruluşlara denetim ve derecelendirme faaliyetlerinin yürütülmesi amaçlarıyla.
Haklarınız
Kanun'un 11. maddesine göre kişisel verileriniz ile ilgili şu haklara sahipsiniz;
- Kişisel verilerinizin işlenip işlenmediğini öğrenme,
- Kişisel verileriniz işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,
- Kişisel verilerinizin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
- Yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerinizin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme,
- Kişisel verilerinizin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerinizin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
- KVKK ve ilgili diğer kanun hükümlerine uygun olarak işlenmiş olmasına rağmen, işlenmesini gerektiren sebeplerin ortadan kalkması halinde kişisel verilerinizin silinmesini veya yok edilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerinizin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
- İşlenen verilerinizin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle aleyhine bir sonucun ortaya çıktığını düşünüyor iseniz buna itiraz etme,
- Kişisel verilerinizin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğramanız halinde zararınızın giderilmesini talep etme
Haklarınızı kullanmak ile ilgili talebinizi, yazılı olarak, burganbank@hs03.kep.tr adresine kayıtlı elektronik posta yoluyla başvurarak veya tarafınızca Bankaya beyan edilen ve tarafınızca doğrulanarak/teyit edilerek Bankamız sistemine kayıt edilen elektronik posta adresi veya Kişisel Verileri Koruma Kurulu'nun (“Kurul”) ileride belirleyeceği diğer yöntemlerle iletebilirsiniz.
Başvuruda;
a) Ad, soyadı ve başvuru yazılı ise imza,
b) Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları için T.C. kimlik numarası, yabancılar için uyruğu, pasaport numarası veya varsa kimlik numarası,
c) Tebligata esas yerleşim yeri veya iş yeri adresi,
ç) Varsa bildirime esas elektronik posta adresi, telefon ve faks numarası ve
d) Talep konusu bulunmalıdır.
Talebiniz en kısa sürede ve en geç otuz (30) gün içinde ücretsiz olarak sonuçlandırılır. Başvurunuza yönelik işlemlerin ayrı bir maliyeti gerektirmesi halinde, Kurul tarafından belirlenen tarifedeki ücret tarafınızdan alınabilir.