- Kişisel Verilerin Korunması Hakkında Aydınlatma Metni
- Hesap Açılış Başvurusu Kapsamında Kişisel Verilerin İşlenmesi Aydınlatma Metni
- Risk Grubuna Konu Kişilerin Kişisel Verilerinin İşlenmesi Aydınlatma Metni
- Genel Müdürlük ve Şube Ziyaretçilerimizin Kişisel Verilerinin İşlenmesi
- Vefat İşlemleri ile İlişkili Varis Aydınlatma Metni
- Sigorta Kapsamında Kişisel Verilerinin İşlenmesi Aydınlatma Metni
- Çalışan Adaylarına Ait Kişisel Verilerin İşlenmesi Hakkında Aydınlatma Metni
- İnternet Sitesi Çerez Aydınlatma Metni
- Faktoring Süreçleri Kapsamında Kişisel Verilerin İşlenmesine İlişkin Aydınlatma Metni
- Chatbot Kapsamında Kişisel Verilerin İşlenmesi
HESAP AÇILIŞ BAŞVURUSU (YÜZ YÜZE/UZAKTAN KİMLİK TESPİTİ YÖNTEMİYLE) KAPSAMINDA KİŞİSEL VERİLERİN İŞLENMESİ HAKKINDA AYDINLATMA METNİ
İşbu Hesap Açılış Başvurusu (Yüz Yüze/Uzaktan Kimlik Tespiti Yöntemiyle) Kapsamında Kişisel Verilerin İşlenmesi Hakkında Aydınlatma Metni, 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“KVKK veya Kanun”) uyarınca, Burgan Bank A.Ş.’ye (“Banka”) yapılan hesap açılışı başvurusu kapsamında; başvuru, kimlik tespiti ve müşteri edinimi süreçlerinin Banka tarafından yürütülebilmesi için kişisel verilerin işlenmesine yönelik bilgilendirme yapılması amacıyla hazırlanmıştır.
Veri Sorumlusu: Burgan Bank A.Ş.
İşlenen Kişisel Veri Kategorileri: Kimlik, İletişim, Müşteri İşlem, İşlem Güvenliği, Görsel ve İşitsel Kayıtlar, Sağlık Bilgileri (Tarafınızca beyan edilmesi halinde engellilik durumuna ilişkin bilgi), Biyometrik Veri (uzaktan kimlik tespiti yönteminin tercih edilmesi halinde kimlik teyidinin gerçekleştirilebilmesi amacıyla), Mesleki Deneyim.
Kişisel Veri Toplamanın Yöntemi
Kişisel verileriniz aşağıdaki otomatik olan veya olmayan yöntemlerle elde edilebilir.
(i) Kişisel Verilerin Sizden Elde Edilme Yöntemleri;
- Yüz yüze hizmet kanallarından (genel müdürlük ve şubeler, direkt satış ekipleri ile destek hizmeti/dış hizmet kuruluşları, anlaşmalı bayiler)
- Mesafeli hizmet kanallarından (ATM, internet şubesi, mobil veya dijital uygulamalar, telefon bankacılığı, çağrı merkezi, faks, SMS)
(ii) Kişisel Verilerin Üçüncü Kişilerden Elde Edilme Yöntemleri;
- Türkiye Bankalar Birliği (TBB) Risk Merkezi veya en az beş banka ya da finansal kuruluş tarafından kurulan şirketlerden (Bankalararası Kart Merkezi, Kredi Kayıt Bürosu vb.)
- Destek ve danışmanlık hizmeti veren üçüncü kişilerden
- Kamu kuruluşu ve örgütleri tarafından işletilen çeşitli kurum ve kuruluşlarının veri tabanlarından (KPS-Kimlik Paylaşımı Sistemi, ADNKS-Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Sistemi gibi) veya web sitelerinden
- Sizin adınıza hareket eden temsilcilerinizden (vekil, vasi, veli vb.)
Kişisel Veri Toplamanın Hukuki Sebebi ve Amacı
- Tanıma, kimlik tespit ve teyit işlemlerinin yapılması
- Bankacılık Kanunu başta olmak üzere, bankacılık faaliyeti kapsamında tabi olunan tüm mevzuatlar gereği yükümlülüklerin yerine getirilmesi
- Risk izleme ve yasal otoritelere raporlama yapılması
- Sahteciliğin/dolandırıcılığın önlenmesi
- Banka içi operasyon, denetim ve risk yönetimi faaliyetlerinin yürütülmesi
- Verilerin doğruluğu ve güncelliğinin sağlanması
- Bankanın hukuki yükümlülüğünü yerine getirebilmesi için zorunlu olması
- Kanunlarda açıkça öngörülmesi
- Engelli kişiler açısından mevzuatın imkan tanıdığı imtiyazların ve kolaylıkların sağlanabilmesi (sağlık bilgileriniz)
- Kanunlarda açıkça öngörülmesi
- Bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için veri işlemenin zorunlu olması
- Müşteri kabulü, bankacılık ürün ve hizmetlerine ilişkin başvuruların değerlendirilmesi
- Bankacılık hizmetlerinin verilebilmesi için akdedilen ürün ve hizmetlere konu sözleşmelerin koşullarının ifası ve üstlenilen yükümlülüklerin yerine getirilmesi
- İletişim kurulması
- Bir sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan doğruya ilgili olması kaydıyla, sözleşmenin taraflarına ait kişisel verilerin işlenmesinin gerekli olması
- Banka içi operasyonların yürütülmesi
- Sahteciliğin/dolandırıcılığın önlenmesi
- Güvenliğin sağlanması
- İlgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, Bankanın meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu olması
- Varsa talep, itiraz, şikayet ve yasal işlem süreçlerinin yönetilmesi
- Yasal işlem ve yasal takip süreçlerinin yürütülmesi
- Bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için veri işlemenin zorunlu olması
- Uzaktan kimlik tespiti yapılması (biyometrik verileriniz)
- Sözleşmeyi kuran irade beyanınızın alınması amacıyla kimliğinizin doğrulanması (biyometrik verileriniz)
- Müşterilere özel ürün/hizmet/teklif faaliyetlerinin planlanması, tekliflerin hazırlanması; anılan hizmetlere ve ürünlere yönelik tanıtım, pazarlama, promosyon, reklam ve kampanya amaçlı iletişim faaliyetlerinin gerçekleştirilmesi
- Bankanın hizmetlerinin en iyi şekilde sunulabilmesi ve müşteri memnuniyetini artırmaya yönelik olarak kredi geçmişi, istatistiki verileri, vb. ile ilgili verilerin analizleri, skorlama, performans takibi, segmentasyon, modelleme ve profilleme yapılması
- Müşterilere uygun ürün ve hizmetlerin belirlenmesine yönelik pazar araştırması, anket ve istatistiki çalışmalar yapılması
- Sunulan ürün ve hizmetler için memnuniyet ve verimlilik analizleri yapılması
- Açık rızanın varlığı halinde
- Bankacılık hizmetlerinin engelli müşterilerin erişim ve kullanımına uygun hale getirilmesi
- Tanıma ve kimlik tespit işlemlerinin yapılması
- Bankacılık Kanunu başta olmak üzere, bankacılık faaliyeti kapsamında tabi olunan tüm mevzuatlar gereği yükümlülüklerin yerine getirilmesi
- Sahteciliğin/dolandırıcılığın önlenmesi
- Bankanın hukuki yükümlülüğünü yerine getirebilmesi için zorunlu olması
- Kanunlarda açıkça öngörülmesi
- İlgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, Bankanın meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu olması
İşlenen Kişisel Verilerin Kimlere ve Hangi Amaçla Aktarılabileceği
- Kanunen bilgi almaya yetkili kurum ve kuruluşlar ile yargı mercilerine, yasal raporlama yapılması, düzenleme ve denetim faaliyetlerinin yürütülmesi vb. yasal yükümlülüklerin yerine getirilmesi amacıyla,
- Türkiye Bankalar Birliği Risk Merkezi veya en az beş banka ya da finansal kuruluş tarafından kurulan şirketlere (Bankalararası Kart Merkezi, Kredi Kayıt Bürosu vb.) risk yönetimi, risk izleme faaliyetlerinin yürütülmesi amacıyla,
- Destek hizmeti/dış hizmet kuruluşları/danışmanlık kuruluşları ve hukuk bürolarına Bankaya destek/dış ve danışmanlık hizmeti verebilmeleri amacıyla,
- Bankacılık faaliyetleri ile ilgili olarak muhabir ilişkisi içinde olduğumuz bankalar ve finansal kuruluşlara suç gelirlerinin aklanması ve terörizmin finansmanının önlenmesi kontrollerine yönelik yapılacak incelemelerin yerine getirilmesi amacıyla,
- Yurt içi ve yurt dışı bankalar, finansal kuruluşlar, Ödeme Hizmeti Sağlayıcıları ve uluslararası ya da yurtiçinde kurulu ödeme sistemleri kurum ve kuruluşları ile ödeme sistemleri alanındaki ürün ve hizmetlerin sunumunun yürütülmesi ve hukuki yükümlülüklerimizin yerine getirilmesi amacıyla,
- Bankanın yurtiçinde ve/veya yurtdışında yerleşik iştirakleri ve ana hissedarı ile ; Bankacılık Kanunu’nun 73/4. maddesi çerçevesinde konsolide finansal tablo hazırlama çalışmaları, risk yönetimi ve değerlendirilmesi çalışmaları ile iç denetim uygulamalarının yerine getirilmesi amacıyla,
- Birlikte hizmet sunduğumuz veya iş birliği yaptığımız program ortağı şirketlere ve iş ortaklarımıza, Banka’nın ürün ve hizmetlerinin satışı, tanıtımı ve pazarlanması, ortak müşteri bağlılığı programlarının yürütülmesi vb. amaçla,
- Ödemelerine aracılık ettiğimiz kurum ve kuruluşlara gerçekleştirilecek ödemelere ilişkin ve/veya Bankamıza haricen talimat vermiş olmanız halinde, talimatınızda belirtilen gerçek veya tüzel kişiler ile, talimatınızın yerine getirilmesi amacıyla,
- Sizin adınıza hareket eden temsilcileriniz ile (vekil, vasi, veli vb.) bankacılık ürün/hizmet süreçlerinde sizin adınıza yönlendirilen taleplerin karşılanması amacıyla,
- Yurt içi ve yurt dışı bağımsız denetim kuruluşları, derecelendirme kuruluşları ve konu hakkında bilgi ve uzmanlığa sahip kuruluşlara denetim ve derecelendirme faaliyetlerinin yürütülmesi amaçlarıyla.
Haklarınız
- Kişisel verilerinizin işlenip işlenmediğini öğrenme,
- Kişisel verileriniz işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,
- Kişisel verilerinizin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
- Yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerinizin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme,
- Kişisel verilerinizin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerinizin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
- KVKK ve ilgili diğer kanun hükümlerine uygun olarak işlenmiş olmasına rağmen, işlenmesini gerektiren sebeplerin ortadan kalkması halinde kişisel verilerinizin silinmesini veya yok edilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerinizin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
- İşlenen verilerinizin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle aleyhine bir sonucun ortaya çıktığını düşünüyor iseniz buna itiraz etme,
- Kişisel verilerinizin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğramanız halinde zararınızın giderilmesini talep etme.
Haklarınızı kullanmak ile ilgili talebinizi, yazılı olarak, burganbank@hs03.kep.tr adresine kayıtlı elektronik posta yoluyla başvurarak veya tarafınızca Bankaya beyan edilen ve tarafınızca doğrulanarak/teyit edilerek Bankamız sistemine kayıt edilen elektronik posta adresi veya Kişisel Verileri Koruma Kurulu'nun (“Kurul”) ileride belirleyeceği diğer yöntemlerle iletebilirsiniz.
Başvuruda;
a) ad, soyadı ve başvuru yazılı ise imza,
b) Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları için T.C. kimlik numarası, yabancılar için uyruğu, pasaport numarası veya varsa kimlik numarası,
c) tebligata esas yerleşim yeri veya iş yeri adresi,
ç) varsa bildirime esas elektronik posta adresi, telefon ve faks numarası ve
d) talep konusu bulunmalıdır.
Talebiniz en kısa sürede ve en geç otuz (30) gün içinde ücretsiz olarak sonuçlandırılır. Başvurunuza yönelik işlemlerin ayrı bir maliyeti gerektirmesi halinde, Kurul tarafından belirlenen tarifedeki ücret tarafınızdan alınabilir.