Güvenli Elektronik Bankacılık
ON Dijital Bankacılık İnternet Bankacılığına, ON Mobil Uygulamamıza, 0850 222 29 10 numaralı Telefon Bankacılığı’na 7 gün 24 saat ulaşabilirsiniz. Bu kanallardan yapabileceğiniz işlemlere ve işlem saatleri bilgilerine www.on.com.tr web sitemizden her zaman ulaşabilirsiniz. Biz bu kanallarımızı her zaman sizin için geliştiriyoruz ve gerçekleştirdiğiniz işlemlerin gizlilik ve güvenliğini sağlamak için özen gösteriyoruz. Bu kapsamda; yaptığımız geliştirmeler için olabilecek Elektronik Bankacılık hizmetlerimizde 2 saat ve üzerindeki kesintilerle ilgili bilgilere www.on.com.tr resmi web sitemizin Duyurular bölümünden ulaşabilirsiniz.
Elektronik Bankacılık Hizmetlerinde güvenliğiniz için:
- Size gelen, güvenilirliği belirsiz SMS ve e-postalardan iletilen linkler ile internet bankacılığına girmeyiniz.
- Sosyal medya (Facebook, Instagram, Twitter vb.) üzerinden bankamıza ait gibi görünen sahte hesaplar, reklamlar üzerinden veya arama motorları üzerinden giriş yaptığınız web sitelerinin adresini ve güvenlik sertifikasını kontrol ediniz. Bir sorun görmeniz durumda kesinlikle kişisel bilgilerinizi paylaşmayınız ve Bankanız ile iletişime geçiniz.
- ON Dijital Bankacılık resmi sitesine tarayıcınızın link kısmına www.on.com.tr yazarak giriniz.
- Size gelen e-postalarda şifreniz ya da diğer kişisel bilgileriniz istenirse ya da bu bilgileri isteyen sayfalara bağlantı (link) verilirse kesinlikle tıklamayınız.
- Kişisel bilgilerinizi soran e-postalara cevap vermeyiniz; kişisel bilgilerinizi e-posta ile göndermeyin ve bu tür durumlarda bankanıza derhal konu hakkında bilgi veriniz.
- Kişisel bilgilerinizi ya da şifrenizi kesinlikle kimseyle paylaşmayınız, yazılı olarak tutmayınız, internet bankacılığına girerken şifrenizi kimseye göstermeyiniz.
- Yeni veya değiştirilen şifreler sadece numaralardan oluşturulacaktır. İnternet Bankacılığı giriş şifrenizi kolay tahmin edilebilir kişisel bilgilerinizden (doğum tarihi, art arda sayılar vb.) oluşturmayınız.
- Her yerde aynı şifreyi kullanmayınız. Örn: E-posta adresinize erişmek için kullandığınız şifreniz ile internet bankacılığında kullandığınız şifre aynı olmamalıdır.
- Güvenliğiniz için belli periyodlarda şifrenizi değiştirmenizi zorunlu kılıyoruz. Ancak siz de istediğiniz zaman şifrenizi değiştirebilirsiniz.
- İnternet bankacılığı oturumu belli bir süre sonra otomatik olarak kapanıyor olsa da, Güvenli Çıkış butonuna basmadan bilgisayarınızın başından ayrılmayınız.
- Güvenliğinden emin olmadığınız bağlantı ve internet ağları aracılığı ile (Cafe, restaurant, internet cafe gibi) internet bankacılığına girmemeye özen gösteriniz.
- Başkalarına ait veya güvenliğinden emin olmadığınız bilgisayarlardan, tabletlerden ve akıllı cep telefonlarından internet bankacılığı işlemleri yapmayınız.
- Bilgisayarınızda kullandığınız işletim sisteminin (Windows, Linux, IOS, ANDROID vb.) web sitesinden güncellemelerini indirerek işletim sisteminizin olası güvenlik açıklarını kapatınız.
- Bilgisayarınıza anti virüs ve anti spyware yazılımları kurmanız ve bu yazılımları güncel tutmanız güvenliğiniz açısından önemlidir.
- Bilgisayarınıza İnternet Güvenlik Duvarı (Firewall) programını kurarak bilginiz dışında bilgisayarınızdan başka bir kullanıcıya dosya gönderilmesini ya da bilgisayarınıza uzaktan erişimi önlemiş olursunuz.
- Anti-virüs programları bilgisayarınıza yerleştirilebilecek virüs ve benzeri yazılımlara karşı sizi koruyan programlardır. Virüsler ile bilgisayarınızda bulunan bilgiler çalınabilir. Bu yolla, kullanmakta olduğunuz bilgisayara zarar verilebilir. Güvenlik duvarları (firewalls), bilgisayarınızı ve bilgisayarınızda bulunan bilgileri internet üzerindeki yabancılardan korumaya yardımcı olan küçük programlardır. Bankanızın sunduğu güvenlik önlemlerine yönelik ürünleri kullanın; internet bankacılığı güvenlik ayarlarınızı ihtiyaçlarınız ve kullanım alışkanlıklarınız doğrultusunda belirleyiniz.
- Web tarayıcınızda, bankamız ile iletişiminizin şifreli olmasını sağlayan SSL güvenlik sertifika simgesini ( ) kontrol ediniz. Sertifikanın bankamız için yayınlandığından emin olunuz. ( Issued to: esube.burgan.com.tr veya Issued to: *burgan.com.tr ) Bu simgeyi ve bilgileri görmediğiniz takdirde kesinlikle giriş yapmayınız.
- Bilgisayarınıza lisanssız ya da kaynağı belli olmayan yazılımları yüklemeyiniz.
- Güvenli olmayan web sitelerinden dosya ya da program indirmeyiniz.
- Bankamız, sizden hiçbir şekilde e-postayla kişisel bilgilerinizi talep etmez. Eğer böyle bir e-posta alırsanız 0850 222 29 10 numaralı telefondan bizimle iletişime geçiniz.
- Hesap hareketlerinizi kontrol ediniz. Size ait olmadığını düşündüğünüz bir işlem gördüğünüz takdirde zaman kaybetmeden 0850 222 29 10 numaralı telefondan bizimle iletişime geçiniz.
- İnternet bankacılığına her girişte, internet bankacılığına son başarılı ve son başarısız giriş tarihini size gösteriyoruz lütfen kontrol ediniz.
- İnternet Bankacılığımızı ziyaretiniz boyunca anlık mesajlaşma programlarınızı (Messenger, Whatsapp, Gtalk, vb) kapalı tutunuz.
İnternet şubesine girişlerde sertifika yüklemesi, telefon numarası ve/veya marka-model bilgisi istememekteyiz, bu tip bir durumla karşılaştığınızda 0850 222 29 10 numaradan bizimle iletişime geçiniz.
Mobil Bankacılık uygulamamızı kullandığınız cihazınızın ve kişisel bilgilerinizin güvenliği için:
- Mobil bankacılık uygulamamız Google Play Store ve App Store uygulama marketlerinde ON Mobil adıyla yer almaktadır. Bankacılık işlemlerinizi mobil cihazlarınızdan sadece bu uygulama üzerinden yapınız. Bunun dışında uygulama güncelleme veya değişimi için gelecek e-posta veya SMS’lere itibar etmeyiniz.
- Kullanıcı sayısı az olan, güvenilirliği konusunda emin olamadığınız uygulamalara daha temkinli yaklaşınız. Uygulamayı indirdikten sonra telefonunuzun ekranında kararma veya hattın çalışmaması gibi bir durum oluşursa derhal ilgili güvenlik birimi ve/veya çalıştığınız bankalar ile iletişime geçiniz.
- Kullandığınız cihazın ve uygulamalarınızın güncelleştirmelerini takip ediniz. Saldırganların cihazlarınızı ele geçirmek için kullanacakları güvenlik açıklarını güncelleştirmeler ile kapatarak hem cihazınızın hem de kişisel bilgilerinizin güvenliğini sağlayınız.
Telefon Bankacılığı kullanırken güvenliğiniz için:
- Bankamızda kayıtlı telefon numaralarına ait değişikliği Bankaya en kısa süre içerisinde bildirmelisiniz.
- Telefon bankacılığı işlemlerinizi yaparken başkalarına ait ve kamuya açık alanlardaki telefonlardan görüşme yapmak için, aradığınız numarayı kendiniz çeviriniz. Numarayı doğru çevirdiğinizden emin olunuz.
- Yaptığınız görüşmeler sonrasında, tuşladığınız işlem şifrelerinizin telefon hafızasına alınmadığından emin olunuz.
- Yaptığınız görüşmeler sırasında, etrafınızda olabilecek şüpheli şahıslar tarafından izlenmediğinizden ve dinlenmediğinizden emin olunuz. Görüşmelerinizi sadece banka görevlisinin duyabileceği tonda yapınız.
- Telefon şifreleri telefona tuşlanarak girilmelidir. Bankaların “telefon bankacılığı servisleri” görüşmelerinizde sizden işlem şifrelerinizi sözlü olarak talep etmez. Şifreleriniz sözlü veya yazılı olarak talep edilirse kesinlikle bilgi vermeyiniz; görüşmelerinizi derhal sonlandırarak bankanıza konu hakkında bilgi veriniz.
- İşlemlerinizi, İletişim Merkezimiz müşteri temsilcileriyle gerçekleştirebilmeniz için TC kimlik numarası, varsa kart şifreniz veya internet bankacılığı şifre ve doğrulama kodu ile giriş yapmanız gerekecektir. Şifrenizi ve doğrulama kodunuzu telefonunuzun tuşlarını kullanarak girmelisiniz, böylece şifrenizi sizden başka birinin duyma olasılığı olmaz.
- Müşteri Temsilcileri aracılığı ile yaptığınız işlemlerde, güvenliğiniz için işleminize başlamadan önce, Müşteri Temsilcimiz güvenliğiniz için size kişisel bilgilerinizden bazılarını soracaktır.
- Kötü niyetli kişiler, kendi cep telefonlarını vererek size yardım teklifinde bulunabilirler. Bu kişiler, hazırladıkları mizansenlerle banka görevlisi gibi konuşarak şifre ve doğum tarihi, anne kızlık soyadı gibi özlük bilgilerinizi elde etmeye çalışabilir, hatta gelişmiş cep telefonları ile tuşladığınız şifreleri saklayabilir ve görüşmelerinizin ses kaydını alabilirler. Güvenmediğiniz kişilerin cep telefonlarını kullanarak bankacılık işlemlerinizi yapmamaya özen gösteriniz.
- SMS Bankacılığı ile işlem yapabilmek için cep telefonu numarasını ıslak imzalı talimat ile Bankamıza bildirmelisiniz. Bu numaradan Bankamıza gönderdiğiniz kısa mesajlar veya cevaplar sizden gelen talimat veya onay niteliğindedir.
- 0850 222 29 10 numaralı İletişim Merkezi aracılığı ile yaptığınız tüm telefon görüşmeleri güvenlik amaçlı kaydedilmektedir.
ATM Kullanırken güvenliğiniz için:
- Kartınızın üzerine veya cüzdanınıza kart şifrenizi kesinlikle yazmayınız. İsim, doğum günü veya telefon numarası gibi başka kişilerin kolayca tahmin edebileceği şifreler kullanmaktan kaçınınız. Şifrenizi banka görevlisi dahil kimseyle paylaşmayınız.
- İşlem yaptığınız ATM’de şüpheli bir durumla karşılaştığınızda (özel olarak yerleştirilmiş bir cihaz vs.) işlem yapmayarak derhal bankanıza haber veriniz.
- ATM’de işlem yaparken çevrenize dikkat edin. Çevrenizde şüpheli şahıslar olmadığından emin olunuz.
- Şifrenizi girerken şifrenin başkaları tarafından görünmesini engelleyin. Şifrenizi elinizle gizleyin. Şifrenizi izleyen kişiler varsa işlem yapmayınız.
- Paranızı çekerken ATM’ye yakın durunuz. Paranızı emniyetli bir yere koyduktan sonra ATM’den ayrılınız.
- Kartınızın ATM’de sıkışması, alıkonulması gibi durumlarda size yardımcı olmak isteyen kişilere dikkat ediniz. Kötü niyetli kişiler, ATM’de kartınız sıkıştığında ATM’ye tekrar şifrenizi girmeniz halinde kartınızın iptal edileceğini belirtebilir ve hatta kendi cep telefonları ile bankanızı aramanıza yardımcı olmayı teklif ederek kart şifrenizi elde edebilirler. Bu tür durumlarda, tanımadığınız kişilerden yardım almayınız. Varsa kendi cep telefonunuzla veya en yakındaki güvenli bir telefonla bankanıza derhal haber veriniz.
- Nakit çekme ve nakit yatırma özelliği dolayısıyla ATM’lerden kendi başına gerçekleştirdiği ve imza karşılığı yapılması mümkün olmayan diğer işlemlerin sadece Bankamız kayıtları ile ispat edilebileceğini kabul edersiniz.
- Nakit yatırma özelliği bulunan ATM’ler bakımından, ATM’ye nakit yatırılması durumunda, beyan edilen tutar ile Banka yetkililerince zarfın veya ATM kasasının açılması sırasında tutulan tutanak arasında farklılık olması halinde Bankamızın saptadığı tutar esas alınır. Bankamız yetkililerince tespit edilen tutar, tutanak veya sair şekilde düzenlenen kayıt, belge veya delil ile ispatlanabilmektedir.
Bankamız Bilgileri ve Gerekli Linkler
Burgan Bank A.Ş.
EFT Kodu: 125 |
İletişim Merkezi Numarası: 0850 222 29 10 |
Genel Müdürlük Telefon:(212) 371 37 37 |
Faks: (212) 357 08 08 (212) 357 08 09 |
Adres: MASLAK MAH. ESKİ BÜYÜKDERE CAD.NO:13 34485 SARIYER/İSTANBUL |
Web Adresi: https://www.burgan.com.tr/ |
Açıklama: Tekfen Yatırım ve Finansman Bankası A.Ş., 26.10.2001 tarihinde, tüm hak, alacak, borç ve yükümlülükleriyle ve tüzel kişiliği sona ermek suretiyle Bank Ekspres A.Ş.'ye devredilmiş ve devir tarihi itibariyle, Bank Ekspres A.Ş.'nin ünvanı Tekfenbank A.Ş. olarak değiştirilmiştir. Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurulunun 23.02.2007 tarihli Kararı ile Tekfenbank A.Ş.’nin Eurobank EFG Holding S.A.’ya satışının onaylanmasının ardından bankanın unvanı Eurobank Tekfen A.Ş. olarak değiştirilmiştir.Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurulunun 06.12.2012 tarihli Kararı ile Eurobank Tekfen A.Ş.’nin Burgan Bank S.A.K'ye satışının onaylanmasının ardından bankanın unvanı 23 Ocak 2013 tarihi itibariyle Burgan Bank A.Ş. olarak değiştirilmiştir. |
BDDK Bilgileri
Web Adresi: https://www.bddk.org.tr |
Telefon: (0212) 214 50 00 |
Adres: Büyükdere Cad.No:106 Esentepe Şişli/İstanbul |
Çağrı Merkezi: 0850 222 29 10 |